Miło nam poinformować, że Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. Jana Pawła II w Dębicy uzyskał dofinansowanie do przedsięwzięcia, które będzie realizowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
Numer przedsięwzięcia: 2024-1-PL01-KA122-SCH-000210220
Nazwa przedsięwzięcia: Wzmacniamy kluczowe kompetencje odkrywając świat sztucznej inteligencji
Rodzaj działania: KA1 Edukacja szkolna
Podmiot udzielający dofinansowania: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data rozpoczęcia przedsięwzięcia: 2024-12-01
Data zakończenia przedsięwzięcia: 2025-11-30
Czas trwania przedsięwzięcia: 12 miesięcy
Projekt pt. „Wzmacniamy kluczowe kompetencje odkrywając świat sztucznej inteligencji” to inicjatywa edukacyjna, w ramach której zakwalifikowani uczniowie będą mieli szansę wziąć udział w bezpłatnym, dwutygodniowym wyjeździe edukacyjnym do Grecji. W trakcie pobytu uczestnicy będą współpracować z rówieśnikami ze szkoły partnerskiej, realizując wspólnie program edukacyjny, który pozwoli im na rozwijanie wiedzy na temat narzędzi sztucznej inteligencji i poszerzenie swoich cyfrowych kompetencji. W projekcie przewidziane są też szkolenia dla kadry pedagogicznej. Realizacja tego przedsięwzięcia ma na celu uatrakcyjnienie form edukacyjnych szczególnie w obszarze – naszym zdaniem przyszłościowych zawodów, do jakich z pewnością należą: mechatronika, informatyka oraz grafika i poligrafia cyfrowa.
Wszystkie informację o przedsięwzięciu będą się ukazywać na bieżąco na stronie internetowej naszej szkoły oraz przez Facebooka. Więc jeśli jesteś zainteresowany/a i chcesz wziąć udział w projekcie śledź wydarzenia oraz obserwuj profil społecznościowy oraz stronę www szkoły.
Rozpoczynamy rekrutację do projektu „Wzmacniamy kluczowe kompetencje odkrywając świat sztucznej inteligencji”, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego. Wyjazd do Grecji odbędzie się w dniach 25 maja – 7 czerwca 2025 r., i weźmie w nim udział 28 uczniów naszej szkoły.
To propozycja dla uczniów z kierunków: technik mechatronik, technik informatyk oraz technik grafiki i poligrafii cyfrowej – z klas II, III i IV – którzy znajdują się w trudniejszej sytuacji edukacyjnej, ekonomicznej, zdrowotnej, geograficznej czy społecznej.
Udział w projekcie jest bezpłatny i pozwoli Wam wzmocnić swoje kompetencje cyfrowe, językowe, społeczne i obywatelskie. Czeka Was praca nad sztuczną inteligencją
w nowoczesnej greckiej szkole, warsztaty, debaty, wycieczki, a także praca nad wspólnym blogiem i profilem w mediach społecznościowych.
Jak wziąć udział?
Dokumenty rekrutacyjne, czyli „Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności” oraz „Oświadczenie Uczestnika Przedsięwzięcia” możesz pobrać w sekretariacie szkoły lub w wersji elektronicznej na stronie szkoły (druk musi być w kolorze);
Wypełnione formularze należy złożyć w sekretariacie szkoły od 2 do 9 kwietnia 2025 r. do godziny 12:00.
Weryfikacja złożonych zgłoszeń zostanie przeprowadzona przez powołaną Komisję Rekrutacyjną, która stworzy listę zakwalifikowanych oraz listę rezerwowych a w razie konieczności przeprowadzi rekrutację uzupełniającą. Szczegółowe kryteria rekrutacji zawarte są w Regulaminie. Do projektu może zakwalifikować się 28 uczniów. Wstępna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną upublicznione w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły 10 kwietnia 2025 r. do godz. 12.00.
Szczegółowe informacje, regulamin i dokumenty rekrutacyjne znajdują się poniżej.
Zał. 1 Formularz Karta Zgłoszeniowa Ucznia do Mobilności
W dniach 26 maja – 6 czerwca 2025 r. zrealizowaliśmy międzynarodową mobilność edukacyjną uczniów w Grecji w ramach projektu „Wzmacniamy kluczowe kompetencje odkrywając świat sztucznej inteligencji”, finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS). W przedsięwzięciu wzięło udział 28 uczniów z kierunków technik mechatronik, technik informatyk oraz technik grafiki i poligrafii cyfrowej.
Celem projektu był rozwój kompetencji kluczowych – cyfrowych, językowych, społecznych i obywatelskich, a przy okazji pogłębienie wiedzy na temat sztucznej inteligencji i jej zastosowań we współczesnym świecie. Objął on uczniów z mniejszymi szansami edukacyjnymi, zgodnie z zasadami projektu FERS. Program został zrealizowany we współpracy ze szkołą partnerską 3o Geniko Lykeio Katerinis. Uczniowie pracowali w polsko-greckich zespołach projektowych, uczestnicząc w zajęciach warsztatowych, terenowych i kulturowych.
Zajęcia rozpoczęły się od integracji i podziału na grupy zawodowe. Uczniowie pracowali nad pięcioma tematami dotyczącymi sztucznej inteligencji, łącząc zagadnienia ogólne z tymi związanymi z ich kierunkami kształcenia. Równolegle brali udział w szkoleniach z obsługi narzędzi cyfrowych, edytorów AI oraz generatorów obrazów. Mieli także okazję poznać zagadnienia z robotyki, bezpośrednio związane z tematyką projektu i poszerzające wiedzę na temat nowoczesnych technologii.
Integralną częścią programu były działania terenowe – m.in. edukacyjna gra miejska, spotkania z przedstawicielami lokalnych firm i wycieczki do miejsc ważnych dla greckiej historii i kultury, takich jak Meteory czy Stary Pantelejmon.
Rezultatem projektu jest edukacyjny blog „We Explore AI and Sustainable Innovation”, dostępny w wersji angielskiej, który powstał przy wykorzystaniu narzędzi AI do generowania ilustracji. Blog zawiera pięć głównych wpisów tematycznych:
Blog powstał jako wspólny rezultat wszystkich uczestników – część uczniów pracowała równolegle nad tematami ogólnymi i specjalistycznymi, łącząc kompetencje zawodowe z wiedzą o odpowiedzialnym wykorzystaniu technologii. Projekt stanowi przykład skutecznego połączenia edukacji formalnej, współpracy międzynarodowej i nowoczesnych narzędzi cyfrowych.
Tematyka okazała się dla młodzieży wciągająca, podobnie, jak program zajęć projektowych. Można więc uznać kolejny nasz projekt finansowany z funduszy Unii Europejskiej za bardzo udany.
Zwiększaj swoje kompetencje.